veelgestelde vragen over “lekker weg”

HEMA lekker weg doet er alles aan om je vragen zo goed en volledig mogelijk te beantwoorden. Indien je vraag hieronder niet staat vermeld, neem dan gerust contact op met HEMA lekker weg klantenservice via het contactformulier op de contactpagina of door te bellen naar
+31(0)20 308 06 18 (bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08:30 tot 17:00 uur).

geldigheid

antwoordHoe lang is mijn tegoedpas geldig?

Vanaf de dag van aankoop is de tegoedpas 2 jaar geldig, tenzij anders vermeld. De tegoedpas dient voor het einde van deze geldigheidstermijn te zijn ingewisseld bij een locatie naar keuze. De geldigheid kun je controleren op de HEMA lekker weg website. Let op, heeft u een van de onderstaande HEMA lekker weg cadeaukaarten ontvangen dan geldt hiervoor een geldigheid van 1 jaar.

antwoordMijn tegoedpas is verlopen, kan ik deze verlengen?

Voor de HEMA lekker weg arrangementen met een geldigheid van 2 jaar is er geen coulanceregeling van toepassing. HEMA lekker weg hanteert een coulanceregeling van 6 maanden voor producten met een geldigheid van 1 jaar na de dag dat de tegoedpas is verlopen. Val je binnen deze 6 maanden? Dan kun je een e-mail te sturen met je 19-cijferige kaartnummer naar hlw@hema.nl. Je ontvangt dan een nieuwe cadeaukaart (per post of e-mail) die opnieuw 1 jaar geldig zal zijn. HEMA lekker weg is genoodzaakt hiervoor administratiekosten in rekening te brengen

antwoordWaarom is mijn tegoedpas twee jaar geldig?

De HEMA lekker weg tegoedpas vertegenwoordigt een specifiek arrangement en niet een geldbedrag. Met de deelnemende locaties hebben wij over de invulling van deze arrangementen afspraken gemaakt voor een bepaalde periode.

reserveren

antwoordMoet ik mijn tegoedpas meenemen naar de locatie?

Ja, bij aankomst dien je de originele HEMA lekker weg tegoedpas in te leveren bij de betreffende locatie.

antwoordKan ik via de site van HEMA lekker weg reserveren?

Een reservering maken voor een hotelkamer of restaurant is niet mogelijk via deze site. Je dient hiervoor rechtstreeks contact op te nemen met de locatie. Voor de wellness arrangementen dient u wél via onze website te reserveren. Dit kan alleen met een geldige code via de button ‘reserveren’. De tegoedpas wordt dan direct verzilverd. Je dient de bevestiging die je per e-mail ontvangt én de tegoedpas altijd mee te nemen naar de locatie bij het bezoek.

antwoordMijn tegoedpas werkt(e) niet op moment van betalen. Wat moet ik doen?

Mocht je problemen hebben met de betaling op locatie, dan je rechtstreeks contact op te nemen met HEMA lekker weg klantenservice door te bellen naar + 31(0)20 308 06 18 (maandag t/m vrijdag 8.30 t/m 17.00 uur) of te mailen naar hlw@hema.nl.

antwoordMoet ik vooraf reserveren bij een locatie?

Je reserveert met jouw HEMA lekker weg tegoedpas rechtstreeks bij een hotel, restaurant of wellness resort van jouw keuze. Meld bij jouw reservering altijd dat je in het bezit bent van een HEMA lekker weg tegoedpas. Houd bij het reserveren de tegoedpas bij de hand. De contactgegevens van de locatie vind je op de HEMA lekker weg website.

antwoordTot welk moment kan ik een reservering maken?

Je kan de tegoedpas tot de vervaldatum verzilveren. Je dient dus voorafgaand aan deze vervaldatum je arrangement te hebben gereserveerd bij een deelnemende locatie. Na de vervaldatum vervalt de waarde van de tegoedpas en dan kan er geen gebruik meer worden gemaakt van het arrangement.

antwoordKan ik een locatie kiezen van een ander lekker weg themadoosje?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. De categorieën bestaan uit verschillende arrangementen met elk zijn eigen prijs- en kwaliteitverhouding. Elke categorie biedt keuze uit speciaal geselecteerde locaties. Een keuze maken uit een andere categorie is derhalve niet mogelijk.

antwoordMoet ik de tegoedpas in 1 keer besteden?

Ja, aangezien HEMA lekker weg een compleet verzorgd arrangement is kan de tegoedpas enkel in 1 keer besteed worden.

antwoordWaar kan ik mijn HEMA lekker weg tegoedpas inwisselen?

Onder 'tegoedpas invoeren' dien je jouw 19-cijferige kaartnummer (unieke nummer) zonder spaties in te voeren. Vervolgens verschijnt het aanbod. Dit nummer vind je onder de streepjescode op de achterkant van de tegoedpas uit het HEMA lekker weg themadoosje.

antwoordIk heb gereserveerd maar ik wil de datum wijzigen, kan dat?

Een gemaakte reservering kan uitsluitend in direct overleg met de locatie worden gewijzigd of geannuleerd. Indien je op de gereserveerde datum niet verschijnt, dan wordt het lekker weg arrangement als verzilverd beschouwd. Afhankelijk van de annuleringsvoorwaarden van het arrangement kunnen hier kosten aan verbonden zijn. De algemene voorwaarden van HEMA lekker weg zijn op alle arrangementen van toepassing. Kijk voor meer informatie op onder 'algemene voorwaarden'.

antwoordKan ik extra’s bijboeken / reserveren?

In overleg met de locatie kun je jouw wensen aangeven en eventuele extra’s bijboeken. Deze extra’s vallen buiten het arrangement van de tegoedpas en dienen ter plaatse te worden (bij)betaald.

kopen

antwoordMoet ik mijn tegoedpas nog activeren?

Nee, de winkel activeert jouw tegoedpas bij aankoop.

antwoordMijn lekker weg is niet geactiveerd bij aankoop/heeft geen waarde?

Met de kassabon van de aankoop kun je teruggaan naar de winkel, om de kaart alsnog te laten activeren. Indien je het online besteld hebt, neem dan contact op met HEMA consumentenservice en houd je ordernummer bij de hand.

antwoordWaarom moet ik de kassabon bewaren?

U dient het aankoopbewijs te bewaren aangezien dit een van de manieren is om de vervaldatum te achterhalen of indien jouw kaart niet juist is geactiveerd bij aankoop.

ruilen

antwoordKan ik mijn tegoedpas ruilen en / of omwisselen?

Het is niet mogelijk een HEMA lekker weg tegoedpas in te ruilen voor geld. Het is wel mogelijk om een geldig en ongeopend themadoosje binnen 30 dagen met de kassabon in de winkel om te ruilen voor een gelijk geprijsd of duurder themadoosje waarbij je het verschil dient bij te betalen.

contact

antwoordIk heb een idee of opmerking. Hoe kan ik contact opnemen met lekker weg?

HEMA is continu bezig het assortiment te verbeteren en aan te sluiten op de wensen van de klant. We vernemen dan ook graag jouw ideeën of opmerkingen. Je kunt contact opnemen door te mailen naar hlw@hema.nl of te bellen naar HEMA lekker weg klantenservice op + 31(0)20 308 06 18 (maandag t/m vrijdag 8.30 t/m 17.00 uur).